DJI tuli 7. mail välja uhiuue Enterprise seeria drooniga Matrice 300 RTK. Drooni loomisel võeti arvesse hulgaliselt kasutajate tagasisidet (kiirreageerijad, inspekteerijad, järelvalved jne) ning prooviti luua nende ootustele vastav tööloom. Matrice 300 RTK puhul on DJI tõesti ennast taaskord ületanud ja loonud uued standardid tööstulikele droonidele.

Kuna uuenduslikke asju M300 RTK juures ei saa ära lugeda ühe ega isegi kahe käe sõrmedel, otsustasime, et toome esmalt välja 9 kõige huvitavamat iseärasust. Tegemist ei ole tähtsusjärjekorraga.

 

1) Uuendatud disain suurema ohutuse ja jõudluse tagamiseks

Esmapilgul võib drooni kohvrist lahti pakkides jääda mulje, et midagi on drooniga valesti ning droon sai kokku pandud valepidi. Mulje tekitab asjaolu, et drooni rootorid ja propellerid on suunaga allapoole. Samuti on drooni kere tõstetud ülespoole propellereid ja mootoreid – seega on ülespoole liikunud ka drooni raskuskese, mis võimaldab suuremat paindlikkust, kiirendust ja manööverdusvõimet isegi raskemates ilmastikuoludes. M300 RTK tagurpidine propelleritedisain võimaldab samuti kasutusele võtta segamatu vaateväljaga takistuste vältimise lausa 6 suunas. Samuti soodustab selline disain näiteks langevarjude kasutuselevõttu – propellerid ei lõika ega takerdu langevaru liinidesse.

Design Revamped for Performance

2) Edasiarendatud kokkupõrkevältimine

M300 RTK on hetkeseisuga DJI, kui mitte kogu turu, turvalisim drooniplatvorm -6-suunaline topeltandurid ja dubleeritud TOF (Time-of-Flight) sensorid, reguleeritav takistuste tuvastusala (1m-40m). Sensorite efektiivsust aitavad hämarates oludes tõsta ülemine ja alumine signaaltuluke, mis hämardudes automaatselt süttivad. Samuti on arenduses CSM radar (Circular-Millimeter-Wave), mille abil on võimalik 6-suunalist takistustevältimist veelgi suurendada. M300 RTK abil saavad piloodid tunda ennast kindlamalt ka huviobjektide vahetus läheduses lennates.

 

3) Kiirem ülestõus ja laskumine

Droon on kiire – uuendatud disain jõudluse tõstmiseks lubab M300 RTK’l saavutada tõusukiiruse ~5m/s, laskumiskiiruse ~3m/s ning horisontaalkiiruse üle 23m/s (82km/h).  Nüüd saavad piloodid drooni lendu lasta ja huviobjektini jõuda kiiremini kui kunagi varem. Kui vajalik info on kogutud või on aeg droonil koju tagasi pöörduda, pakub droon teadatuntud horisontaalse kojutuleku ja otse alla vertikaalse maandumise asemel uut horisontaalselt “nõlva” laskumist kiirusel 6m/s. See funktsioon ei vähenda drastiliselt ainult drooni kojutuleku ooteaega, vaid säästab ka akumahtuvust ning suurendab seeläbi tõhusust.

 

4) Uued akud

Kuna jutt läks juba akumahtuvuse peale, siis tuleb ära mainida ka, et M300 RTK töötab uhiuute TB60 akude peal. Kaks TB60 akut võimaldavad droonil H20 kaameraga õhus hõljuda ~45 minutit ning ~50 minutit ilma payload’ita. Pikkade ja keeruliste missioonide puhul on samuti võimalik ” kuumvahetus” – drooni kiireks õhku naasmiseks saab akud ühekaupa välja vahetada ilma drooni välja lülitamata. M300 RTK’ga koos tuli välja ka vastupidav ja kaasaskantav akukohver, mis mahutab kaheksa TB60 akut (laeb 2 akut täis ~60 minutiga) ning neli WB37 akut. TB60 akudel on samuti sisseehitatud isesoojenemisprotsess, mis tagab töökindluse ka miinuskraadidel. Lisaks on droon võimeline ühe aku kaotamisel veel teise akuga koju tulema.

 

5) Sisseehitatud ettevaatusabinõud

Ohutus ja töökindlus olid M300 RTK arenduse nurgakivid. Lisaks võimekusele ühe akuga koju tulla, on M300 RTK’l veel hulgaliselt ettevaatusabinõusid tagamaks ohutus kahjutuste või hädaolukordade korral. Välja võiks tuua veel võimekuse kolme mootoriga hädamaanduda ning duubeldatud andurid ja sensorid (IMU, baromeeter, RTK antennid, kiirendusmõõtur jne).

Detailse raporti kõigist sisseehitatud ettevaatusabinõudest leiab allolevalt lingilt:

New call-to-action

 

6) Kasuta kolme payload’i korraga

M300 RTK on võimeline kolme payload’i korraga – kaks all ja üks üleval. Paindlikuse suurendamiseks on saadaval ka sisseehitatud SDK port, mis võimaldab vajadusel peenhäälestamist. M300 RTK maksimum ülestõsusmisraskus on 9 kg. Droon ise kaalub 3.6 kg ning koos akudega 6.3 kg – see jätab allariputatava raskuse maksimumkaaluks 2.7 kg.

 

7) Uus OcuSync Enterprise

M300 RTK on esimene platvorm, mis kasutab DJI uusimat edastussüsteemi OcuSync Enterprise. OcuSync Enterprise võimaldab pilootidel kasutada töökindlat ja suure levialaga ühenduvust drooni ja juhtpuldi vahel. Tegemist on OcuSync 2.0 edasiarendusega, mis võimaldab edastada juhtpuldile 3-teelist 1080p 30FPS downlink’i  kuni 8 km raadiuses. M300 RTK juhtpult on võimeline näitama korraga kahte sisendvoogu, kuid pilootidel on voogude vahel sujuvalt ja kiirelt liikuda ning kriitiline informatsioon koheselt kätte saada.

 

8) Primary Flight Display – Esmane Lennuekraan

M300 RTK on samuti esimene platvorm, mis kasutadb uue generatsiooni HUD’i. Tsiviillennunduse standarditest inspireerituna töötati DJI Pilot äpi jaoks välja PFD (Primary Flight Display), mis pakub pilootidele intuitiivsemat ja funktsionaalsemat lennuliidest kui kunagi varem. Selline ümberkujundus annab võimaluse paremale olukorra- ja ümbrustajumisele, võimaldades missioone veelgi ohutumalt ja enesekindlamalt täita.

PFD demo

PFD’st räägime täpsemalt mõnes järgmises blogipostituses.

 

9) Täiustatud kahe puldiga juhtimisrežiim

M300 RTK on varustatud uuendatud kahe puldiga juhtimise protokollidega, mis võimaldavad taaskord missioone suurema paindlikkuse ja ohutusega täita. Kaaspiloodiga lennates on mõlemal piloodil võrdsed võimalused juhtimisprioriteetide määramiseks ja omandamiseks. Prioriteetidest ja juhtimisjagunemistest annavad märku erinevad ikoonid ekraanil. Piloodid saavad omavahel sujuvalt vastavalt vajadusele drooni ja kaamerate juhtimist üle anda ja jagada. Uue lisana on samuti võimalik kogu juhtimine ühelt puldilt teisele üle anda. Näiteks kui üks piloot on ühel pool metsa ja teine teisel pool metsa, võib esimene piloot drooni õhku tõsta ja sõita sellega isegi nägemis- ja juhtimisulatusest välja (suunaga teise piloodi poole) – teine piloot saab juhtimise üle võtta ning enda juurde drooni maandada. Eelnevatest Smart Controller’i võimalustest on samuti alles ka õpperežiim, kus peakontroller saab vajadusel nullida teise kontrolleri tegevusi.

Smart Dual Control

 

Tegelikult on need üheksa väljatoodud punkti siiski ainult väikene osa Matrice 300 RTK tegelikust võimekusest. Kui tekkis suurem huvi või lisaküsimusi toote kohta, astuge läbi meie esindussalongist aadressil Villardi 22, Tallinn või kirjutage heiko@droon.ee. Juba varsti on demoprodukt ka kohapeal olemas ning siis on kokkuleppel võimalus ka masinat töös näha.