Matrice 300 RTK on saabunud DJI Enterprise salongidesse. Drooni loomisel võeti arvesse hulgaliselt kasutajate tagasisidet (kiirreageerijad, inspekteerijad, järelvalved jne) ning prooviti luua nende ootustele vastav tööloom. Matrice 300 RTK puhul on DJI tõesti ennast taaskord ületanud ja loonud uued standardid tööstulikele droonidele.
Enne iseäärasuste lugemist, vaata kindlasti ka videot!
1. Tagurpidine disain
Esmapilgul võib drooni kohvrist lahti pakkides jääda mulje, et midagi on drooniga valesti ning droon sai kokku pandud valepidi. Mulje tekitab asjaolu, et drooni rootorid ja propellerid on suunaga allapoole. Samuti on drooni kere tõstetud ülespoole propellereid ja mootoreid – seega on ülespoole liikunud ka drooni raskuskese, mis võimaldab suuremat paindlikkust, kiirendust ja manööverdusvõimet isegi raskemates ilmastikuoludes. M300 RTK tagurpidine propellerite disain võimaldab samuti kasutusele võtta segamatu vaateväljaga takistuste vältimise kõigis 6 suunas. Samuti soodustab selline disain näiteks langevarjude kasutuselevõttu – propellerid ei lõika ega takerdu langevaru liinidesse.
3. Takistuste vältimine kuues suunas
M300 RTK on hetkeseisuga DJI, kui mitte kogu turu, turvalisim drooniplatvorm. Turvalisuse tagavad kaamerad kuues suunas, dubleeritud TOF (Time-of-Flight) sensorid ja reguleeritav takistuste tuvastusala (1m-40m). Hämaras aitavad drooni teistele nähtavaks teha signaaltuled, mis hämardudes automaatselt süttivad. Samuti on arenduses CSM radar (Circular-Millimeter-Wave), mille abil on võimalik 6-suunalist takistustevältimist veelgi suurendada. M300 RTK abil saavad piloodid tunda ennast kindlamalt ka huviobjektide vahetus läheduses lennates.
3. Kiirem tõus ja laskumine
M300 on kiire – uuendatud disain jõudluse tõstmiseks lubab M300 RTK’l saavutada tõusukiiruse ~5m/s, laskumiskiiruse ~3m/s ning horisontaalkiiruse üle 23m/s (82km/h). Kui vajalik info on kogutud või on aeg droonil koju tagasi pöörduda, pakub droon teadatuntud horisontaalse kojutuleku ja otse alla vertikaalse maandumise asemel uut horisontaalselt “nõlva” laskumist kiirusel 6m/s. See funktsioon ei vähenda drastiliselt ainult drooni kojutuleku ooteaega, vaid säästab ka akumahtuvust ning suurendab seeläbi tõhusust.
4. Siiani suurimad akud Matrice seeriad
Kuna jutt läks juba akumahtuvuse peale, siis tuleb ära mainida ka, et M300 RTK töötab uhiuute TB60 akude pealt. Kaks TB60 akut võimaldavad droonil H20 kaameraga õhus hõljuda ~45 minutit ning kaamerata ca. ~50 minutit. Pikkade ja keeruliste missioonide puhul on samuti võimalik nn. “kuumvahetus” – drooni kiireks õhku naasmiseks saab akud ühekaupa välja vahetada ilma drooni välja lülitamata. M300 RTK’ga koos tuli välja ka vastupidav ja kaasaskantav akukohver, mis mahutab kaheksa TB60 akut (laeb 2 akut täis ~60 minutiga) ning neli WB37 akut. TB60 akudel on samuti sisseehitatud isesoojenemisprotsess, mis tagab töökindluse ka miinuskraadidel. Lisaks on droon võimeline ühe aku kaotamisel veel teise akuga koju tulema.
5. Kolme propelleriga lendamine
Ohutus ja töökindlus olid M300 RTK arenduse nurgakivid. Lisaks võimekusele ühe akuga koju tulla, on M300 RTK’l veel hulgaliselt ettevaatusabinõusid tagamaks ohutus kahjutuste või hädaolukordade korral. Välja võiks tuua veel võimekuse kolme mootoriga hädamaanduda ning duubeldatud andurid ja sensorid (IMU, baromeeter, RTK antennid, kiirendusmõõtur jne).
Detailse raporti kõigist sisseehitatud ettevaatusabinõudest leiab allolevalt lingilt:
6. Kasuta kolme kaamerat korraga
M300 RTK on võimeline tõstma kolme kaamerat korraga – kaks all ja üks üleval. Paindlikuse suurendamiseks on saadaval ka sisseehitatud SDK port, mis võimaldab vajadusel peenhäälestamist. M300 RTK maksimum ülestõsusmisraskus on 9 kg. Droon ise kaalub 3.6 kg ning koos akudega 6.3 kg – see jätab allariputatava raskuse maksimumkaaluks 2.7 kg.
7. OcuSync Enterprise
M300 RTK on esimene platvorm, mis kasutab DJI uusimat edastussüsteemi OcuSync Enterprise. OcuSync Enterprise võimaldab pilootidel kasutada töökindlat ja suure levialaga ühenduvust drooni ja juhtpuldi vahel. Tegemist on OcuSync 2.0 edasiarendusega, mis võimaldab edastada juhtpuldile 1080p 30FPS downlink’i kuni 8 km raadiuses. M300 RTK juhtpult on võimeline näitama korraga kahte sisendvoogu, kuid pilootidel on voogude vahel sujuvalt ja kiirelt liikuda ning kriitiline informatsioon koheselt kätte saada.
8. Lenda nagu hävitaja piloot
M300 RTK on samuti esimene platvorm, mis kasutadb uue generatsiooni HUD’i. Tsiviillennunduse standarditest inspireerituna töötati DJI Pilot äpi jaoks välja PFD (Primary Flight Display), mis pakub pilootidele intuitiivsemat ja funktsionaalsemat lennuliidest kui kunagi varem. Selline ümberkujundus annab võimaluse paremale olukorra- ja ümbrustajumisele, võimaldades missioone veelgi ohutumalt ja enesekindlamalt täita.
9. Täiustatud kahe puldiga juhtimisrežiim
M300 RTK on varustatud uuendatud kahe puldiga juhtimise protokollidega, mis võimaldavad missioone suurema paindlikkuse ja ohutusega täita. Kaaspiloodiga lennutades on mõlemal piloodil võrdsed võimalused juhtimisprioriteetide määramiseks ja omandamiseks. Piloodid saavad omavahel sujuvalt vastavalt vajadusele drooni ja kaamerate juhtimist üle anda ja jagada. Uue lisana on samuti võimalik kogu juhtimine ühelt puldilt teisele üle anda. Näiteks kui üks piloot on ühel pool metsa ja teine teisel pool metsa, võib esimene piloot drooni õhku tõsta ja sõita sellega isegi nägemis- ja juhtimisulatusest välja (suunaga teise piloodi poole) – teine piloot saab juhtimise üle võtta ning enda juurde drooni maandada. Eelnevatest Smart Controller’i võimalustest on samuti alles ka õpperežiim, kus peakontroller saab vajadusel nullida teise kontrolleri tegevusi.
Tegelikult on need üheksa väljatoodud punkti siiski ainult väikene osa Matrice 300 RTK tegelikust võimekusest. Kui tekkis suurem huvi või lisaküsimusi toote kohta, astuge läbi meie esindussalongist aadressil Villardi 22, Tallinn või kirjutage info@droon.ee. Juba varsti on demoprodukt ka kohapeal olemas ning siis on kokkuleppel võimalus ka masinat töös näha.
DJI Matrice 300 BS60 laadimisjaam