Sügis on selline aeg, kus paljud drooniomanikud panevad drooni riiuli peale uut hooaega ootama, küll aga kevadel lennutama minnes avastatakse, et ohoo, akud on otsa lõppend. Kuidas antud olukorda ennetada ning LiPo akude eluiga pikendada?

 

Kuidas toimida enne lendu ja lennu ajal?

  • Lae alati enne lendu aku täis.
  • Akusid tuleks kasutada -10 ja 40 kraadi (C) vahel. Kui temperatuurid on madalamad, siis hoia enne lendu akut soojas kohas – näiteks põuetaskus. Ja soovituslik on minut-paar hõljuda enne pikemat lendu ühe koha peal, et aku saaks üles soojeneda.
  • Jälgi aku temperatuuri, kui lennutad drooni kuumemas keskkonnas kui seda on 40 kraadi (C). Kui aku temperatuur on kõrgem kui 65 kraadi (C) siis too droon madalamale. Kui aku temperatuur on üle 70 kraadi (C), siis see on juba plahvatusohtlik ning lend tuleks drooni tervise pärast koheselt lõpetada
  • Esimesena paigalda aku drooni ning seejärel lülita ta sisse. Ära kunagi lülita akut enne sisse kui drooni külge paned või ära võta töötavat akut drooni küljest lahti.
  • Kui olete drooni tööle pannud, siis DJI äpist kindlasti kontrollige üle ka aku staatused.
  • Jälgige tähelepanelikult DJI äpis kuvavavaid hoiatusi – Droon ja äpp annavad sulle teada, kui midagi on valesti.

Kuidas hoiustada?

  • Akut tuleks hoiustada kuivas ja pigem jahedamas kohas (22-28 kraadi (C)).
  • Ära hoiusta akut kuumaallika juures (ahi, radikas, otsene päikesevalgus).
  • Hoia aku eemal niisketest kohtadest või otsesest veest.
  • Ära hoiusta või transpordi akusid koos näiteks prillide, käekella, kaelakee või muude metall-elementidega.
  • DJI-l on intelligentsed akud, mis tähendab, et nad laevad end ise tühjemaks, kui on jäänud pikemalt seisma. Äpis on vaikimisi selleks pandud 10 päeva, mis saab ise ära muuta (1-10 päeva). Aku peab olema 40%-65% vahel. Ära lase akul vajuda nii tühjaks, et seda ei ole hiljem enam võimalik kasutada (alla 10%). LiPo akusid taastada ei ole võimalik, seega soovitame mõne aja jooksul akule veidike särtsu anda, et ta hoiustaks end õigel tasemel ja aku kestaks kuni uue hooajani.
  • Kui teil on vaja siseneda akuga lennukisse või lähete muu masinaga pikemale reisile – hoiustage akusid 50% peal ja soovituslikult tulekindlas hoiukotis. Transpordil veendu, et teda kuidagi ei muljutaks, visataks või muud moodi vigastataks.
  • Lae DJI akut vaid DJI originaallaadijaga. Ära jäta akusid laadimise ajal järelvalveta. Akude laadimise ideaaltemperatuur on 5-40 kraadi (C). Kui aku on lõpetanud laadimise ja on 100% täis, ühenda akulaadija aku küljest lahti.

Kordama kippuvad küsimused:

  • Miks aku ei tööta peale sisselülitamist? Veendu, et aku on õigesti sisestatud. Võimalik, et on kehv ühendus drooni ja aku vahel. DJI seadmete akude sisse lülitamine toimub vajutates nuppu korra ja siis hoides all, kuniks vool taha läheb.
  • Miks DJI äpp (Go 4, FLY) annab teada aku hoiatusest? Veendu, et aku on õigesti paigaldatud.
  • Mis on tüüpilised aku hoiatused?
  1. Overcurrent During Discharge. Ära lennuta drooni üle selle võimete.
  2. High Discharging Temperature. Aku temperatuur on liiga kõrge, aku võib oma pinget vähendada automaatselt, et hoida akut töös. Maakeeli – lennuaeg lüheneb.
  3. Low Discharging Temperature. Aku temperatuur on liiga madal, too droon maapinnale tagasi ning vaheta aku. Ebapädeva aku lennutamine ei ole soovituslik, soovitame viia utiili ning vahetada aku välja.
  • Kas ma peaks aku eelsoojendama, kui lennutan talvel? Jah. Pane aku näiteks põuetaskusse.
    Kas see on normaalne kui DJI intelligentne lennuaku on “paistes”? Ei, see ei ole normaalne. Kui aku on kasvus kosunud, siis võib see lükata lennuajal drooni küljest lahti, ning see tähendab õnnetust. Ka on paisunud aku tuleohtlik, soovitame esimesel võimalusel utiliseerida.
  • Miks aku ei lae kui on kaua seisnud? Aku on end tühjaks laadinud ja seetõttu ka “ära surnud”. Akut enam kasutada ei saa, soovitame viia utiili.

 

Kui on küsimusi, siis tule meile külla villardi 22, Tallinn või kirjuta info@droon.ee